کانون یاریگران زندگی

آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز

کانون یاریگران زندگی

آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز

  • ۰
  • ۰

26 ژوئن برابر با 5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است. کنفرانس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از تاریخ 17 تا 26 ژوئن 1987 در شهر وین به منظور ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با پدیده خانمان‌سوز و شوم مواد مخدر تشکیل شد و در آن سندی با عنوان C.M.O به تصویب کشورهای شرکت‌کننده رسید.

 تاریخچه مواد مخدر در ایران
دٌوّل استکباری و در رأس آنها انگلیس ، همزمان با رسوخ در ارکان ،مواد مخدر را رواج دادند که حتی برخی از شاهان صفوی نیز به آن روی آورده  و معتاد شدند. با شروع حکومت قاجار بر مبنای سیاست انگلیس که خواهان تضعیف همسایگان هندوستان بود ، تریاک کشی چنان در ایران رواج یافت که حتی تصویر " ناصرالدین شاه " را همانند نقش سکه بر حقه های وافور منقوش ساختند و بدینسان به آن رسمیت بخشیدند و در همین ایام نیز کشت  خشخاش را ترویج کردند و برای اولین بار در " ماهان ِ کرمان " مرغوب ترین نوع این محصول را کاشتند.

 

 روز جهانی مبارزه با مواد مخدر,26 ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر, 5 تیر روز مبارزه با مواد مخدر

ناصرالدین شاه قاجار در حال قلیان کشیدن در شکارگاه

 

 در زمان حکومت سلسله پهلوی ، سطح زیر کشت تا میزان 33000 هکتار افزایش یافت و علاوه بر تریاکهای سناتوری که اسباب عیش طبقه اشراف و ثروتمندان ، وکلا و نمایندگان مجلس ، درباریان و خوانین بود ، برای اولین بار مرزهای کشور به روی هروئین گشوده شد و از حدود سال 1340 جوانان این مرز و بوم در معرض یکی از مهمترین توطئه های قدرتمندان ( مواد مخدر ) قرار گرفتند و ایران که در مسیر ترانزیت مواد مخدر آسیا به اروپا قرار دارد ، بزرگترین لطمه ها را متحمل شد.استکبار جهانی که  شکست عظیمی را از انقلاب اسلامی متحمل شده بود جهت غوطه ور کردن جوانان کشور در دام اعتیاد ، با توطئه ای حساب شده توزیع مواد مخدر را در ایران افزایش داد.

 

پیشینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در ایران
مبارزه با قاچاق مواد مخدر با رهنمودهای امام خمینی رحمةالله و با همّت جوانان مسلمان در قالب کمیته های انقلاب اسلامی آغاز شد. این مبارزه ، با تشکیل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 1367 و تصویب قانون جدید مبارزه با مواد مخدر ، مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ 19/5/68 به تدریج شکل سازمان یافته به خود گرفت و با ادغام نیروهای انتظامی موج فزاینده ای به خود گرفته است و ستاد مبارزه با مواد مخدر که ریاست آن را رئیس جمهور بر عهده دارد ، هماهنگی لازم را در زمینه ادامه این مبارزه انجام می دهد.

 

مسابقه مجازی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با موار مخدر 

کاری از کانون یاریگران زندگی 

کانون فرهنگی تربیتی سمیه (کارشناسی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ناحیه 4شیراز )

 

 

 

 

  • ۹۹/۰۴/۰۳
  • کانون یاریگران زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی